Píchlá pneumatika rozhodně nepotěší žádného řidiče. Takový defekt na cestě dokáže nemile zdržet, někdy se dokonce neobejdete bez asistence. Doby, kdy byly rezervní kola povinnou výbavou každého osobního auta, jsou dávno pryč. Nyní už nemusíte tahat rezervu ani hever, stačí vám opravná sada a kompresor. Ovšem stále platí, že rezervní kolo je v případě defektu k nezaplacení. Pokud se vám do auta rezerva nevejde a chcete být na defekt pneumatiky lépe připraveni, existuje i jiné řešení, takzvané RunFlaty. O co přesně jde a jaké další výhody a nevýhody RunFlat nabízí?

RunFlat

Pneumatiky typu RunFlat vypadají na první pohled stejně jako ty běžné, liší se vlastně jen konstrukcí. Kromě toho, že se na nich dá normálně jezdit, RunFlat pneumatiky nabízí možnost dojezdu i v případě defektu a následného poklesu tlaku. Díky speciální zesílené konstrukci, zejména pak vyztužené bočnici, je možné i s propíchnutou pneumatikou pokračovat v cestě.

Půjčovna dodávek Otrokovice

V jízdě ale můžete pokračovat za určitých podmínek. Tou první je rychlost. S píchnutou RunFlat pneumatikou byste neměli překročit rychlost 80 km/h. Dále byste měli co nejrychleji navštívit pneuservis nebo píchlé kolo sami vyměnit. Na píchlé RunFlat pneumatice se doporučuje najet maximálně 100 km, přičemž byste plášť v průběhu cesty měli vizuálně zkontrolovat. Abyste na vůz mohli obout tyto dojezdové pneumatikami, musí být vybaven systémem pro monitorování tlaku v pneumatikách. Ten vám totiž poskytuje aktuální informace o tlaku jednotlivých pneumatik a zjistí případný pokles.

Výhody vs. nevýhody RunFlat pneumatik

Nejprve začneme u výhod, které jsme tak trochu zmínili v úvodu a z celého kontextu vyplývají. Kromě možnosti dojezdu i přes náhlý defekt, pneumatiky RunFlat posádce poskytují vysokou bezpečnost. Představte si, že pojedete na dálnici 130 km/h a pneumatiku prorazíte. Rázem může být vozidlo neovladatelné a malér je na světě. Díky dojezdovým pneumatikám byste měli mít vůz i přesto plně pod kontrolou. Pokud máte RunFlaty, nemusíte vozit rezervu ani opravnou sadu a ušetříte místo v kufru.

Jak už bývá zvykem, dobré věci mají i své nevýhody. Jednou z hlavních nevýhod RunFlatů je vyšší pořizovací cena. Ani s opravou to není tak jednoduché, jako u konvenční pneumatiky. Propíchnutý RunFlat je většinou (záleží na míře poškození) bohužel na odpis a musíte koupit nový. Fajnšmekři, kteří si potrpí na skvělé jízdní vlastnosti, poznají i maličko horší jízdní vlastnosti. Přeci jen jde o tužší konstrukci pneumatiky.